Til toppen

Gi nyttig og tillitsskapende informasjon til deres kunder

I nettbutikken er det lagt opp muligheter for dere til å legge inn tilpasset informasjon til deres kunder flere steder i nettbutikken og i e-post som sendes ut. Få en oversikt her, og ta dette i bruk for å gi nyttig og tillitsskapende informasjon til deres kunder.

15. mars 2021 av Linda Fermann


I nettbutikken vil dere finne at det er lagt opp til at dere kan definere hvilken informasjon som vises til kundene ulike steder i løsningen og på ulike e-poster som sendes ut fra nettbutikken.

Dersom dere ikke allerede har tatt dette i bruk, så anbefaler vi at dere ser litt nærmere på det, og legger inn innhold som vil være både nyttig og tillitskapende for deres kunder.

Vi skal nedenfor gjennomgå de ulike muligheter som finnes.  

Systemmeldinger

Systemmeldinger er informasjon som vises til kunden i selve nettbutikken, avhengig av stedet kunden befinner seg. Vi ser her på de ulike steder i løsningen som dere kan legge inn informasjon på. Du finner disse feltene i adminverktøyet under "System"/"Systemmeldinger".

Kassen - topp

Innholdet vises i toppen av kasse-siden.

Kassen - bunn

Innholdet vises i bunnen av kasse-siden.

Glemt passord

Innholdet vises på Glemt passord-siden etter at bruker har sendt inn sin epost-adresse. Standard melding er: "Det er nå sendt en e-post til deg med informasjon om hvordan du endrer passordet ditt."

Innlogging

Innhold vises over innloggingsskjema.

Registrering

Innhold vises over registreringsskjema.

Melding ved vellykket innlogging etter registrering (B2C)

Innhold vises som en systemmelding oppe i høyre hjørnet etter at kunden har registrert seg.

Melding ved vellykket innlogging etter registrering (B2B)

Innhold vises som en systemmelding oppe i høyre hjørnet etter at kunden har registrert seg.

Melding ved ikke klarert for innlogging etter registrering (B2C)

Innhold vises som en systemmelding oppe i høyre hjørnet etter at kunden har registrert seg.

Melding ved ikke klarert for innlogging etter registrering (B2B):

Innhold vises som en systemmelding oppe i høyre hjørnet etter at kunden har registrert seg.

Innhold i PDF med favoritter

Innholdet vises i bunnen av PDFen som blir generert med brukerens favoritter

 

E-poster

Det sendes ut ulike typer e-poster fra nettbutikken avhengig av kundens interaksjon med nettbutikken, og vi ser her på de ulike e-poster som dere kan legge inn innhold på.  Du finner disse feltene i adminverktøyet under "System"/"E-post".

Signatur

Denne signaturen legges ved på alle eposter som sendes fra nettbutikken.

Nyregistrert kunde

Innhold legges inn i melding som sendes til kunde etter registrering.

Glemt passord

Innhold legges inn i melding til kunde ved glemt passord.

Oppdatert passord

Innhold legges inn i melding om oppdatert passord.

Ordrebekreftelse - topp

Innhold legges i topp av ordrebekreftelsen.

Ordrebekreftelse - bunn

Innhold legges i bunn av ordrebekreftelsen.

 

I demobutikken kan du se og teste hvordan disse meldingene vises. Dersom du ikke har fått tildelt en adminbruker til demobutikken, er det bare å ta kontakt med Kundeservice så fikser vi det.

 

Hva synes du om denne artikkelen?