Skip to main content
Til toppen

Hvordan legge til chat i nettbutikken

Se hvordan dere enkelt kan legge til en chat i deres nettbutikk via Google Tag Manager.

22. februar 2021 av Fredrick Torheim Ekeberg


I videoen under gjennomgår vi hvordan dere kan sette opp en chat-løsning i deres nettbutikk ved å benytte Google Tag Manager. I dette eksemplet så viser vi hvordan dette gjøres med leverandøren tawk.to, men det samme prinsippet vil gjelde for andre løsninger også.

Merk: For at dere skal kunne benytte Google Tag Manager til dette, kreves det at dere har knyttet deres Google Tag Manager ID til nettbutikken. Dette gjør du i adminverktøyet under "System"/"Oppsett" og fanen "Google" i feltet "Google Tag Manger ID". Dobbeltsjekk at det er riktig ID som ligger her hvis det finnes en kode der fra før. GTM-ID'en deres finner dere i deres Google Tag Manager-konto.

 

Lykke til!

Vi bistår deg selvfølgelig dersom du har behov for det. Ta kontakt med kundeservice eller din prosjektleder, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan.

Hva synes du om denne artikkelen?

Lenker
Min side