Skip to main content
Til toppen

Kundefeedback inn i Google Analytics

Kunne det ikke vært interessant med kundens feedback inn som eventer i analytics?

22. juni 2020 av Tommy Hetty Kjellum


Statistikk og tall på kundes flyt, navigasjon og oppførsel er noe de fleste er kjent med i Google Analytics. Men kundes tilbakemelding må man ofte benytte andre systemer for å få tak i. Flere har sikkert sett slike tilbakemeldingskonsoller som er plassert rundt i fysiske butikker. 

I denne artikkelen viser vi hvordan dere kan utnytte funksjonaliteten i to systemer som allerede er implementert hos de fleste av våre kunder, Google Analytics og Google Tagmanger, for å samle tilbakemeldinger fra kundene i nettbutikken.

For å få til dette gjør vi følgende:

  1. Først skal vi legge inn funksjonsknappene som sluttkunden trykker på. Dette skal vi gjøre ved hjelp av standard funksjonalitet i Gurusoft Ecommerce.
  2. Deretter skal vi sette opp en tag i Google Tagmanger, for å fange opp disse klikkene kundene gjør på feedback-knappene.
  3. Til slutt skal vi vise hvordan dere kan se disse dataene i Google Analytics, slik at dere i ettertid kan hente ut data om kundens tilbakemeldinger og benytte dette i rapporter og til forbedring av nettbutikken deres.

Det beste med det hele er at dette hverken krever tilpasninger eller noen form for abonnement, og dataene blir tilgjengelig i et system de fleste nettbutikkansvarlige allerede har kjennskap til.

For å gjøre det enkelt for dere som ønsker å prøve dette, har vi satt sammen en "step by step" video-guide. Husk at hvis du synes dette blir for teknisk eller vanskelig, så ta kontakt så hjelper en av våre konsulenter til med å få dette implementert.

Lykke til!


Demo / Eksempel

Hvordan var din kjøpsopplevelse?

Hva synes du om denne artikkelen?

Lenker
Min side