Statistikk og tall på kundes flyt, navigasjon og oppførsel er noe de fleste er kjent med i Google Analytics. Men kundes tilbakemelding må man ofte benytte andre systemer for å få tak i. Flere har sikkert sett slike tilbakemeldingskonsoller som er plassert rundt i fysiske butikker.
I denne artikkelen viser vi hvordan dere kan utnytte funksjonaliteten i to systemer som allerede er implementert hos de fleste av våre kunder, Google Analytics og Google Tagmanger, for å samle tilbakemeldinger fra kundene i nettbutikken.
For å få til dette gjør vi følgende:
- Først skal vi legge inn funksjonsknappene som sluttkunden trykker på. Dette skal vi gjøre ved hjelp av standard funksjonalitet i Gurusoft Ecommerce.
- Deretter skal vi sette opp en tag i Google Tagmanger, for å fange opp disse klikkene kundene gjør på feedback-knappene.
- Til slutt skal vi vise hvordan dere kan se disse dataene i Google Analytics, slik at dere i ettertid kan hente ut data om kundens tilbakemeldinger og benytte dette i rapporter og til forbedring av nettbutikken deres.
Det beste med det hele er at dette hverken krever tilpasninger eller noen form for abonnement, og dataene blir tilgjengelig i et system de fleste nettbutikkansvarlige allerede har kjennskap til.
For å gjøre det enkelt for dere som ønsker å prøve dette, har vi satt sammen en "step by step" video-guide. Husk at hvis du synes dette blir for teknisk eller vanskelig, så ta kontakt så hjelper en av våre konsulenter til med å få dette implementert.
Lykke til!