Til toppen
Jeg er innvolvert i det meste som har med våre kunder å gjøre, og det innebærer egentlig ganske mye av det som skjer i Gurusoft.
Linda Fermann

Rolle i Gurusoft

Jeg er leder av vår Kundeserviceavdeling, og mitt viktigste ansvar er å sørge for at våre kunder får den hjelpen det er behov for og når det er behov for det. 

Kundeserviceavdelingen er etter min oppfattning det aller beste stedet å arbeide. Det innebærer tett kontakt med alle våre hyggelige kunder, og det å bistå med kompetanse og å løse utfordringer er veldig givende.

Det er ikke til å legge under en stol at det er krevende å treffe blink hver gang, og det er noe vi kontinuerlig trener på å bli bedre på. Vårt fokus er å bygge en treningskultur der vi forsøker å gjøre ting litt bedre i dag enn i går.

Kundeservice arbeider også tett med både Konsulentavdelingen og Produktavdelingen, og det at vi sitter tett på våre kunder og "kjenner på pulsen" gjør at vi har en sterk stemme i forbedringer av prosesser og produktutvikling. Jeg er opptatt av at det skal være en lav terskel for dere å komme med tilbakemeldinger til oss, uansett hva det skulle gjelde. Så om dere skulle ha innspill eller tilbakemeldinger, så ta det gjerne med meg - det setter jeg stor pris på.

Min bakgrunn

Det er lettere å ramse opp hva jeg ikke har gjort - enn hva jeg har gjort. Det har til og med blitt en intern spøk på huset her, "Det har sikkert Linda drevet med, eller studert". Og i mange tilfeller har jeg det. I utdannings-baggen har jeg med meg grunnfag i pedagogikk, sosialantropologi og kriminologi. Så har jeg bachelor-grad i "Eiendomsmegling" og i "Informasjonssystemer og IT-ledelse".

Arbeidsmessig så har jeg melket kuer og kjørt traktorer, snekret, stått i kiosk, solgt biler, vært kjøkkenassistent, pleiet eldre, jobbet i kommunen, vært gartner, hatt ansvar HMS (SHA) på byggeplasser, vært eiendomsmegler, dirigert trafikk ved asfaltlegging, vært securitas-vakt, vært assistent hos veterinær, vasket på legekontor, vært servitør, produksjonsassistent på kortfilmer og teateroppføring, vært "alt-mulig-dame" og "camp-manager" på hjelpeoppdrag for den norske stat i Pakistan, og mange andre mindre jobber.

Min bakgrunn før jeg tok siste bachelor i IT og startet i Gurusoft i 2015, er ikke særlig teknisk. Det tror jeg er en stor fordel i mitt møte med dere. Gjennom utdanning og erfaring har jeg opparbeidet meg forståelse for det tekniske - men jeg er en praktiker i forkledning. Så føl dere fri til å minne meg på det dersom jeg blir for teknisk i min forklaring - husk at det er lett for oss alle å dukke ned i kaninhullet og få skylapper på. Jeg setter pris på at du drar meg opp til overflaten og forteller hvor skapet står.

Annet om meg

Tja, det får bli et par sære fun-facts.

Jeg har en uimotståelig trang til å ta vare på emballasje (det kan jo brukes til servering eller gave) - vi har kjøpt utallige skap fra Ikea bare for å ta vare på det. Samlingsgraden overstiger nok avhendingsgraden...og min bedre halvdel er nok ikke like happy som jeg er.

Jeg har 3 mil til jobben, og forsøker å sykle fra mai til oktober. Da står jeg opp litt over klokken fire på natten, og setter meg på sykkelsetet halv seks og tråkker mot jobb. Jeg digger å sykle, og skifter på å sykle med landeveissykkel og el-sykkel. Alle som vurderer el-sykkel og som er i tvil, ring meg - og jeg skal overtale deg! 

Flytte stein eller jord i hagen! Det er ingenting mer befriende enn noe som virker uoverkommelig der og da, men som underveis gir den største mestringsfølelsen. Det er utrettelig, langvarig, det er noen små tegn til endring underveis, men det er langt til målet. Det er der jeg trives best - i prosessen.